Zo vaak heb ik de vraag gekregen of ik het Pieterpad al had gelopen. ‘Nou nee,’ zei ik dan, ‘dat doen er al zoveel! En wat iedereen al doet, dat doe ik niet…
’En waar ben ik afgelopen vrijdag 5 juni j.l. mee begonnen? Juist… het Pieterpad!
Vier dagen gelopen en volop genoten van de omgeving.
De eerste vijf etappes zijn inmiddels klaar, geëindigd in Schoonloo en daar start ik de volgende keer ook weer.
Etappes:
1) Vrijdag 5 juni: Pieterburen - Winsum || Winsum tot aan Garnwerd - 17.68 km
2+3) Zaterdag 6 juni: Garnwerd - Groningen || Groningen - Zuidlaren - 35.48 km
4) Zondag 7 juni: Zuidlaren - Rolde || Rolde - ...... - 22.51 km
5) Maandag 8 juni: .... - || Rolde - Schoonloo 13.11 km
Jaren geleden hebben wij, toen onze kinderen nog klein waren, al eens gekampeerd in Schoonloo. Daar hoorden we voor het eerst over het Pieterpad, van mensen die vertelden dat ze van Pieterburen naar de Sint-Pietersberg liepen. 'Die zijn gek!’ was toen onze reactie. Ik had me toen echt niet kunnen voorstellen dat ik ooit zélf ook zo gek zou zijn!
De mooiste foto van de afgelopen dagen is die van ‘mijn rijdende kantine’, onze 'Knaus Sun Ti' die Jan pal voor het station in Groningen parkeerde . Tijd voor koffie en een toiletmomentje. Later op de dag staat hij ergens op een camping geparkeerd en is het heerlijk overnachten. Vanuit daar kan ik de route weer verder lopen.
Echt luxe, dit!
Reactie plaatsen
Reacties